TITLE

DESCRIPTION

Co se učíme

Prosím o podepisování domácích úkolů a oprav sešitů.

Pokud děti chybí, mají za úkol si samy zjistit, co zameškaly a doplnit si učivo.

Pokud napíši například, že v ČJS probíráme Habsburky, znamená to příslušná kapitola jak v učebnici, tak v pracovním sešitě.

Opakujeme veškeré probrané učivo. Největším kamenem úrazu se zdají být vyjmenovaná slova, především ta po V.

Máme čas se věnovat slohu.

Opakujeme veškeré probrané učivo. Připravujeme se na závěrečné práce. Připomínáme si postupy jednotlivých úkonů a více ve věnujeme slovním úlohám.

Počítáme obsah a obvod. Pohráváme si s objemem a ještě si budeme povídat o krychlích.

Přírodověda: Dokončujeme kapitoly o člověku. Máme před sebou jednoduché stroje.

Vlastivěda: Fyzickou geografii Evropy máme za sebou. Probrali jsme už i hospodářství a obyvatelstvo Evropy. Ještě stručně zopakujeme Českou republiku z let minulých.

INFP: Úkoly děti posílají na informatikavtrave@seznam.cz.

Dnešní úkol:

Úkol žádný, spíše doporučení. Na stránkách online.seterra.com jsou zeměpisné mapy a doplňovačky.

HV: Probíráme historii a vývoj hudby, dodělali jsme baroko. Čeká nás film Amadeus.

Aktuality

22. 5. proběhlo fotografování tříd. Cena fotografie celé třídy  je 45,- Kč. Fotografie jednotlivých skupinek stojí 35,- Kč.

Dne 4. 6. se konají třídní schůzky od 17.00.

Ve středu 5. 6. píšeme pololetní práci z geometrie.

V pátek 7. 6. píšeme pololetní práci z aritmetiky.

V úterý 11. 6. píšeme pololetní práci z ČJ.

V pondělí 17. 6. bude poslední čtenářská dílna.

Dne 6. 6.  nás navštíví laserový technik a předvede nám, k čemu všemu se dá tato technologie použít.

Dne 10. 6. jdeme na představení Irských tanců na KD Mlejn.

Dne 14. 6. se účastníme akce Run and Help.

Dne 18. 6. jdeme do Kina Mat na Příběh lesa.

Dne 19. 6. jdeme národního technického muzea na workshop Knihtisk.

Dne 20. 6. se účastníme akce Veletrh vědy.

V závislosti na počasí (nejpravděpodobněji 24. 6.) půjdeme do Prokopského údolí na již tradiční piknik.

Proběhlé akce

O pracovkách se učíme zametat.

Dne 22. 6. jsme byli na výletě na Karlštejně!

Táborníci hlásí, že se ve zdraví vrátili z výletu. Nakonec bylo naše přespávání o něco dobrodružnější, než bylo původně v plánu. Předpověď počasí se neustále měnila a déšť stále neustával. Kuba, náš zdravotník, se šel podívat na místo, kde jsme měli přespávat. Vrátil se se špatnou zprávou; celé místo bylo zaplavené. Hráli jsme si na náměstí a čekali, až přestane pršet. Kuba mezitím lítal všude kolem a hledal náhradní místo, kde by se dalo tábořit. Oblast je totiž CHKO a rozdělávat stany je zakázané. Už jsme chtěli volat rodičům, že se vracíme. Opravdoví táborníci si ale vždy vědí rady. Zavolali jsme na obecní úřad, kde jsme dostali číslo na pana starostu. Po několika telefonech bylo rozhodnuto; přespíme na obecní louce. Přestalo pršet, tak jsme rozdělali jen Kubův stan, kam jsme schovali batohy, kdyby nás přecijen přepadla noční sprška. Děti výlet s plnou polní zvládly tam i zpátky na výbornou, v noci nikdo neplakal. Jen jsme měli těžká bříška ze snědených buřtíků.

Kdekdo by si řekl, že pražské děti si v přírodě neporadí. Opravdu chválím všechny děti, že výlet zvládly tak dobře. Cílem bylo nasbírat co nejvíc zážitků, výlet si opravdu užít a více utužit kolektiv třídy. To se i díky houževnatosti našich malých táborníků povedlo na výbornou.

Mrzí mě jediná věc, a to, že jsme nemohli lézt na skalách. Měli jsme vše připravené, veškeré vybavení s sebou. Změny v předpovědi počasí a aktuální radarová data jsme sledovali po deseti minutách. Jsem opravdu pro každou legraci a velmi nerada jim kazím radost. Také věřím, že jsou děti mnohem šikovněší, než si všichni myslíme. Nicméně v tomhle případě šlo o bezpečnost dětí. Ferrata, po které se sestupuje k tábořišti, byla opravdu velmi uklouzaná a i s jištěním by hrozilo, že se děti nějak zraní. Druhá cesta byla zatopená.

Ohromně oceňuji děti. Když jsem jim zprvu řekla, že se nejspíš budeme vracet, byly smutné. Ale pochopily to. Naopak, když jsem jim řekla, že můžeme přespat na obecní louce, byly nadšené. Nikdo netruchlil po lezení. Ráda bych dětem výlet někdy v budoucnu vynahradila. Dá-li počasí.

Ve středu 30. 5. jssme si vyrobili na keramice hrníčky.

V úterý 5. 6. jsme se podívali na anglické divadlo. Tentokrát stálo za to 🙂

Dne 8. 6. jsme malovali batůžky.

Info ze třídních schůzek 17. 4.

Naplánované akce:

Den Země 24. 4. – všichni jste zvaní, akce proběhne 3. a 4. VH

16. 5. v 17.00 se uskuteční akce Kavárna pro rodiče. Jde o seznámení rodičů s digitálními technologiemi. Více informací na stránkách školy.

Dne 23. 4. budeme malovat hrníčky. Cena za hrníček je 60,- Kč. Doporučuji oblečení, které si děti mohou ušpinit.

Dne 22. 6. pojedeme na výlet na Karlštejn. Pojedeme hromadnou dopravou na nádraží, ze Smíchova pojedeme vlakem. V ceně 210,- Kč je zahrnuta skupinová jízdenka na vlak. Pokud nějaké penízky zbudou, půjdeme s dětmi na zmrzlinu.

Ve dnech 14. 5. a 21. 6. půjdeme na dopravní hřiště. Děti potřebují helmu. Mohou mít chrániče. Pokud budou mít děti vlastní kola, prosím opět o lísteček, že přebíráte odpovědnost za technický stav kola vašeho dítěte.

Na školu v přírodě jede s našimi dětmi paní učitelka Mácová z 5. B. Já zůstávám ve škole s dětmi, které na ŠVP nejedou. Bohužel dětí z mé třídy jede letos opravdu překvapivě málo.

Na přelomu dubna a května si vyzkoušíme arteterapii s paní speciální pedagožkou Vítkovou.

Dětem byly rozdány lístečky se známkami. Známky ještě napíšeme do ŽK.

Náš Den Země proběhl skvěle! Hodně jsme se dozvěděli, vyzkoušeli jsme si mnoho pokusů, mnoho jsme slyšeli, viděli, ohmatali, ochutnali, očichali. Přípravu na Den Země jsme si společně užili, všichni jsme dřeli a pracovali. Mimochodem, vedlejším produktem naší těžké práce je první místo za nejlepší stánek na Den Země! Jupí!

Mnohokrát děkujeme paní Drozdové za skvělé vyprávění o práci letušky!

Naše příprava na Den Země 🙂

Užíváme si jaro!

Moc se nám povedly výrobky z plastových vaniček.

Dne 10. 4. jsme šli kina na Anděl na film Planeta Česko.

Opět děkujeme ochotným rodičům, kteří přichází do školy, aby dětem vyprávěli o své práci. Tentokrát byla ve 4. B maminka Veverky, která nám ukázala, jak se čistí zoubky a jak o ně máme pečovat. Pomocí tablet k indikaci plaku jsme si zkontrolovali, jak jsme si ráno vyčistili zoubky. Podívali jsme se na modely čelistí a povídali jsme si o zubních kazech. Při téhle návštěvě zubařky se nikdo nebál. Ještě jednou mnohokrát děkujeme!

Nějaká nepřízeň počasí nemůže zastavit! Dne 7. 3. jsme se vypravili na výlet vyzkoušet si, jak se dříve oralo pole. Zaseli jsme žito a už se těšíme, až vyroste. Upečeme si z něj vlastní chléb. A abychom nemuseli čekat tak dlouho, opekli jsme si zatím špekáčky.

Velice jsme se výlet užili a dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí o zemědělství v dřívějších dobách a o tom, kde se bere jídlo v obchodech. Více fotografií je na facebookových stránkách školy.

Děkujeme Stele Drozdové za účast v recitační soutěži 🙂

Nedávno se třídy 4. B a 1. A spojily, aby si vyzkoušely spolupráci mezi ročníky. Všechny děti se ten den hodně naučily, užily si spoustu legrace a vytvořily krásné obrázky. Hranice kamarádství by měly sahat daleko za zdi třídy. Díky 1. A za návštěvu!

Jak trávíme přestávky?

Moc děkujeme rodičům, kteří nám přišli a ještě přijdou povídat o své práci. První u nás byla paní Trublová, která nám donesla spoustu dárečků a řekla nám mnoho velmi zajímavých informací o ptácích. Minulý týden i nás byl pan Pavliska, který nám donesl tři obrovské pizzy. K té příležitosti jsme si udělali pizzový den, kdy jsme se o pečení a původu pizzy dozvěděli mnoho nových zajímavostí a pizza nás provázela všemi předměty. Moc děkujeme a těšíme se na další zajímavé návštěvy.

V pátek po vyučování jsem u skříněk z legrace řekla dětem, že mají za úkol udělat sněhuláka, vyfotit ho a poslat mi ho na mail. Z legrace proto, že nebyl sníh. Jenže on napadl a takhle to dopadlo. Skvělá práce Nelinko, Lucinko, Nilofar a Veverko!

Naše třída je akční! Bylo by zvláštní předávat pololetní vysvědčení v jiném než akčním duchu. A nikde není psáno, že děti musí vydvědčení dostat ve škole. Proto jsme v den předávání vysvědčení vyrazili na lezeckou stěnu. Celý den jsme hráli hry a lezli a zase si hráli a zase lezli! Pro vysvědčení si musely děti dolézt. O to pak bylo zaslouženější!

Informace z třídních schůzek:

• prospěch žáků je již v ŽK
  • ŠVP – informace ohledně platby rozdám dětem v průběhu týdne
  • Pololetní prázdniny jsou v pátek 2. 2., navazují na týden jarních prázdnin.
  • 28 3. je z organizačních důvodů ředitelské volno, školní jídelna i družina budou v provozu. Pokud Vaše dítě nepůjde na obědy, je třeba je odhlásit.
  • Je potřeba kniha hrdina Nik, flétna, kružítko a trojúhelník s ryskou. Původně jsem to plánovala na začátek kalendářního roku, bohužel mnoho dětí ještě pomůcky nemá.
  • Výrobky z keramiky se nám tentokrát trochu rozpadly, dětem je rozdám v úterý, je třeba je slepit. Na keramiku půjdeme ještě na konci roku.
  • Kovářova kobyla by neměla chodit bosa – plánuji vzít děti den před vysvědčením na lezeckou stěnu, tentokrát ne na Ruzyň, ale na Smíchoff. Cena se bude pohybovat kolem 150 – 200 Kč, časem upřesním. Lezli bychom téměř 4 hodiny. Na stěně je obrovský boulder, takže ani děti, které se bojí výšek, nebudou ztracené. Pokud se dítě nechce zúčastnit, půjde do jiné třídy.
  • Děti chtějí jít na muzikál, budu vděčná za nápady a návrhy. Snažím se procházet nabídky, ale pro děti se mi nic příliš nelíbí.

Říkala jsem dětem, s kým potřebuji mluvit já. Doufám, že vzkazy vyřídí. Pokud Vy potřebujete něco mě, ráda Vás na třídních schůzkách uvidím. Jinak budeme řešit opět jen organizační záležitosti a nepovažuji za nezbytně nutné, aby na třídní schůzky chodili všichni rodiče.  Pokud tedy máte jinou práci, nevadí. Pokud ne, těším se na Vás.

Dne 29. 1. jsme byli na představení irských tanců.

Dne 22. 12. jsme si udělali poklidnou třídní besídku. Dívali jsme se na film, zazpívali si koledy a předali si dárky.

Dne 21. 12. jsme byli v KD Mlejn na Vánoce za časů našich babiček.

Dne 20. 12. jsme za zbylé penízky z jarmarku šli do kina na film Přání k mání.

Dne 18. 12. jsme se za peníze vydělané na školním jarmarku vypravili na lasergame. Výlet jsme si hrozně moc užili. Díky za fotky, Emo!

Dne 6. 12. se konal tradiční vánoční jarmark. Vydělali jsme si spoustu peněz, které utratíme za něco rozumného (nejspíš půjdeme do Tobogy, nebo na Lasergame). Díky všem, kteří se na jarmarku podíleli!

A velké díky patří paní Turoňové za poskytnuté fotografie.

Dne 14. 11. proběhl tradiční sběr papíru. Vybrali jsme přes 30 Kg papíru.

Dne 7. 11. jsme se podívali do staré čističky odpadních vod.

Dne 8. 11.  proběhlo dobrovolné fotografování – Vánoce. Cena fotografií je 250,- Kč.

Dne 17. 10. děti dostaly své výrobky z keramické dílny.

PROBĚHLÉ UDÁLOSTI

Během října a listopadu jsme se bavili o globálních problémech. Děti zpracovávaly projekty na různá témata. Emča, Veverka a Nelča si připravily  zajímavý referát na trvalou udržitelnost. Holkám moc děkujeme 🙂